محل تبلیغات شما
کارمندانی که در یک کسب و کار حضور دارند می‌توانند نقش زیادی در رشد سازمان خود داشته باشند. از دیگرسو، رشد سازمانی باعث رشد متقابل در کارمندان خواهد شد. 
اُفت در یک سازمان می‌تواند به عوامل مختلفی وابسته باشد یکی از مهمترین موضوعاتی که هر کسب و کاری را با چالش مواجه می‌کند نیتی کارکنان از شرایط شغلی‌شان می‌باشد. کاهش عملکرد یک کارمند می‌تواند بر روی کل یک کسب و کار تاثیر بگذارد زیرا که برآیند کاری کل کارمندان یک مجموعه کاهش می‌یابد. رضایت شغلی نیروی محرکه هر کسب و کاری می‌باشد که می‌تواند بسیاری از ضعف‌ها را پوشش دهد.
رضایت شغلی







به همین دلیل نیاز است که عملکرد کارکنان به صورت مستمر و پیوسته مورد بررسی قرار گیرد برای این منظور نیاز است تا برای هر موقعیت شغلی،  KPI یا همان سنجه‌های کلیدی مشخصی را تعیین کنیم. این شاخص‌های کلیدی براساس وظایفی که به هر کارمند سپرده‌ایم تعیین می‌شوند. با کمک این KPI ها سعی می‌کنیم که کارمندانی که عملکرد نامناسب دارند را بیابیم. شناسایی کارکنان با عملکرد پایین نشان‌دهنده یک مشکل در سازمان است و از این جا کار جدّی برای یک مدیر منابع انسانی شروع می‌شود.

مهمترین دلایل عملکرد نامناسب کارکنان
موارد زیر را می‌توان از مهمترین دلایل عملکرد نامناسب در کارمندان بر شمرد:
  1. عدم انجام وظایف در سطح استاندارد بالا
  2. عدم تبعیت و پیروی از ت‌های سازمانی
  3. عدم توجه به توانمندی‌های کارکنان توسط مدیران ارشد سازمانی
  4. سرکوب نیازمندی‌های کارکنان توسط سازمان یا عوامل موثر محیطی
  5. عدم وجود فرصت برای پیشرفت کارکنان و نشان دادن توانایی‌ها
  6. عدم تنوع در شغل و ملال‌آور شدن وظایف روزانه
  7. ضعف در ارتباطات و استرس شدید کاری
  8. عدم وجودسیستم تشویق و مجازات کارآمد و متناسب با شرایط سازمان

بهبود عملکرد کارکنان = بهبود رضایت شغلی
بهبود عملکرد کارکنان

اگر یک مدیر منابع انسانی بتواند عملکرد کارکنان و سازمان خود را به مرور زمان بهبود دهد خواهد توانست رضایت شغلی را هم به شکل قابل توجهی افزایش دهد. یک مدیر منابع انسانی(HR) باید توانایی برقراری ارتباط نزدیک و صمیمانه با کارکنان خود را داشته باشد. انتقال احساسات کارکنان و شرایط کاری آن‌ها می‌تواند مشکلات پنهان در فرآیندهای کاری یک سازمان را نمایان سازد.
یک مدیر منابع انسانی هرگز کاغذ و قلم را از خود دور نمی‌کند. او باید تمامی نکات مهم و غیرمهم را یادداشت کند و همواره به دنبال یافتن علت‌ها ومعلول ها باشد. داشتن گوش شنوا هنری است که مدیران میانی بایستی از آن برخوردار باشند.

افزایش رضایت شغلی با کمک یک سیستم بازخورد
ارائه بازخورد از عملکرد هر کارمندی توسط مدیران می‌تواند به کارمند یک ذهنیت سازنده را القاء کند. کارمندان با کمک دریافت بازخوردها می‌توانند عملکرد خود را نسبت به موقعیتی که در آن هستند بهبود دهند. به همین دلیل وجود یک سیستم که توانایی ارائه بازخورد شفاف به کارکنان را داشته باشد، می‌تواند مسیر پیشرفت شغلی کارکنان را بهبود دهد.

رعایت قوانین و ضوابط توسط مدیران می‌تواند به کارمندان این سیگنال مثبت را بدهد که اگر عملکرد سازنده‌ای در مجموعه خود داشته باشند، امکان ترقی و پیشرفت را پیدا خواهند کرد. رضایت شغلی یکی از موضوعاتی است که می‌تواند پیشرفت کسب و کارها را تسریع نماید.

گیمیفیکیشن چیست ؟

تفاوت وبلاگ و وبسایت چیست ؟

بزرگترین جنگ مخابراتی جهان بین آمریکا و هوآوی چین

یک ,کارکنان ,عملکرد ,می‌تواند ,رضایت ,شغلی ,کسب و ,رضایت شغلی ,یک مدیر ,مدیر منابع ,منابع انسانی ,مدیر منابع انسانی ,توسط مدیران می‌تواند ,مهمترین دلایل عملکرد ,دلایل عملکرد نامناسب

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

صیانه50 فدرال چت فیلم انیمه مرجع تدریس خصوصی aprimiber دانشجوی سیریک unpathiwebs kannsolsversca معارف آسمانی (نورمهدا) یه آسمون آبی